Bouwtool
betere communicatie, minder faalkosten, een sneller proces
Projectregistratie op de iPad bij renovatie en onderhoud
Herkent u dit? Mappen vol notities na opnames in woningen. Bergen losse foto’s. ‘Geeltjes’ die wegwaaien, communicatiestoornissen en discussies over meer- en minderwerk in de uitvoering. Dat is verleden tijd met onze Bouwtool.
Hiermee leggen we alles vast met én in een iPad-programma dat toegankelijk is voor alle relevante projectleden. Het resultaat:
- Minder faalkosten
- Een sneller proces
- Een professionelere uitstraling
- Minder garantiewerk
Uitvoerig getest
Onze eigen uitvoerder Rolf Looman kwam een paar jaar geleden met het idee. Hij was klaar met al dat handgeschreven werk en was ervan overtuigd dat het slimmer en makkelijker moest kunnen. We besloten er direct serieus werk van te maken.
De Bouwtool is nu alweer ruim twee jaar bij ons in gebruik en daarmee uitvoerig getest. We hebben de tool (door)ontwikkeld tot een systeem voor zowel de opname, als de uitvoering, als de uiteindelijke afrekening.
Het handigste vond ik dat we de ongemakkenvergoeding direct verrekenden met een eenmalige bijdrage van de huurder. Dat scheelt zo twee weken aan man-uren ten opzichte van de oude werkwijze.
Barry van Eijk, woCom
Het resultaat van de inzet van de Bouwtool:
- Betere communicatie en samenwerking
- Minder faalkosten
- Een sneller proces
- 24/7 inzicht in de financiële status van uw project
- Tijdbesparing voor alle projectleden.
- Geen gesjouw meer met projectmappen
- Geen extra kosten voor u als opdrachtgever
Beschikbaar voor andere bedrijven
We hebben de Bouwtool inmiddels samen met Renda op de markt gebracht. We zagen dat onze ketenpartners ook veel baat hadden bij de Bouwtool en wilden de tool breed in de markt beschikbaar stellen. Op www.bouwtool.nl vindt u meer informatie.