Dagelijks onderhoud
procesverbetering levert u geld op
Slimmer, sneller en kosten-efficiënter onderhouden
Dagelijks onderhoud is bij een corporatie met 10.000 woningen goed voor zo’n 10.000 facturen per jaar. Het gemiddelde bedrag per factuur bedraagt €132. Het aantal processtappen per reparatie: 67. En de gemiddelde kosten die de bouwer en corporatie daar administratief voor maken: €25. Dat dit efficiënter moet kunnen is helder. Maar hoe doet u dat?
Slimmer, sneller en kosten-efficiënter onderhouden begint wat ons betreft met het versimpelen van het proces. Door vanuit de LEAN-gedachte maximale waarde te realiseren voor de klant met zo min mogelijk verspillingen. Zo kunt u ook de service naar de bewoner enorm verbeteren.
Dat kan onder meer door intake en planning te integreren. Zodat, als de bewoner belt, we direct met die bewoner een afspraak kunnen maken.
We slaan daarnaast veel processtappen over als we werken met een vaste prijs per woning. Dan krijgt u per woning op een vast moment een totaalfactuur, waardoor u ook veel beter weet waar u aan toe bent.
Ook digitalisering maakt het proces efficiënter. Met onze Bouwtool werken we vanaf het begin in één systeem. Met alle bestellingen van de materialen, alle communicatie met de betrokken partijen en de bewoners, en alle andere gegevens op één plek, kunnen we veel sneller werken.
We werken daarnaast met allround vakmannen die elke klus kunnen klaren. Zo voorkomen we dat we in eerste instantie met de verkeerde specialist of het verkeerde materieel op de stoep staan.
Het resultaat is dat u continu goed bent geïnformeerd en zeker kunt zijn van:
- Hoge bewonerstevredenheid
- Lagere kosten
- Snelle doorlooptijd per woning
- Alles volgens planning opgeleverd
- Nagenoeg geen opleverpunten
Lees hier meer over de ervaringen van corporaties met onze aanpak en onze projecten.