Bewonersbrochure
geen standaard boekje dat niet gelezen wordt
We verdiepen ons altijd in de specifieke behoeften van uw bewoners
Voorafgaand aan de kleinschalige bewonersavonden, die we graag samen met u organiseren, informeren we de bewoners met een informatieboekje. Hierin omschrijven we in samenwerking met u in grote lijnen het project.
We verdiepen ons daarbij altijd in de specifieke behoeften van uw bewoners. Van een standaard informatieboekje is dan ook regelmatig geen sprake. Zo kozen we in samenwerking met woningcorporatie ‘thuis voor een nieuwsbrief systeem in de vorm van een stripverhaal.
De strip bleek zeer effectief. Bij navraag hadden de bewoners ‘het allemaal gelezen’ en ‘snapten’ ze het helemaal.
Irene Neggers, woningcorporatie Thuis
Alles op een rij in de startbrief
We sturen minimaal tien werkdagen voor aanvang van de werkzaamheden ook altijd een startbrief, waarin we voor de bewoner duidelijk op een rij zetten:
- Wanneer de werkzaamheden aan de woning exact starten, inclusief een dagplanning. De bewoner weet zo welke werklieden op welk tijdstip in de woning aanwezig zijn.
- De taken en verantwoordelijkheden van de bewoners, zoals:
- Toegang verlenen tot de ruimte waarin de werkzaamheden plaats gaan vinden.
- Zelf aangebrachte voorzieningen (tijdelijk en waar nodig met onze hulp) verwijderen.
- Kleine kostbaarheden veilig opbergen om verlies en beschadigingen te voorkomen.
- Stofgevoelige apparatuur afdekken om beschadigingen te voorkomen.
- De verantwoordelijkheden van KnaapenGroep, zoals:
- Afdekmateriaal beschikbaar stellen.
- Het iedere dag terugplaatsen van het toilet.
- De woning iedere dag netjes achterlaten.
Altijd ook persoonlijk contact
Door heldere communicatie in de startbrief, die altijd samengaat met persoonlijk contact tijdens de bewonersavond en aangevuld wordt met communicatie via bijvoorbeeld de scheurkalender, kan er geen onduidelijkheid ontstaan. Zo weten de uitvoerder, opzichter en de bewoner wat er van hen verwacht wordt.
Meer weten? Neem contact met ons op.