Warmte in onze nieuwe wervingscampagne

Warmte in onze nieuwe wervingscampagne

30-1-2025

In een tijd waarin goede vakmensen schaars zijn, geloven wij dat een persoonlijke insteek het verschil maakt. Daarom pakken we onze zoektocht naar collega’s op onze eigen manier aan. Vandaag lanceren we onze nieuwe wervingscampagne – gemaakt vanuit het hart, zonder hulp van een bureau. Een ode aan onze medewerkers waar we zo trots op zijn.

1858

Alsof je thuis bent
Drie jaar geleden startten we onze eerste campagne, met foto’s die lieten zien hoe werken bij Knaapen voelt: alsof je thuis bent. Geen standaard werkbeelden van werksituaties, maar echte collega’s in huiselijke setting op de werkvloer. In badjas, op sloffen, of samen met hun huisdier of kind. Met deze campagne wilden we laten zien wie we echt zijn: hardwerkend, in een ontspannen sfeer, en altijd met een glimlach. 

1859

Collega Mano voelt zich thuis op de bouw tijdens de eerste wervingscampagne

Thema warm bad
Door de enorme verduurzamingsopgave van onze opdrachtgevers blijven we groeien en staan we open voor talent. Nieuwe collega’s vertelden ons dat ze meteen het gevoel hadden in een warm bad te belanden. Dat idee wilden we verder uitwerken. Dat is precies wat we willen uitstralen naar nieuwe mensen, en daarom draait onze tweede campagne helemaal om het familiaire gevoel van een warm bad.  

Dus gingen we op pad – met een echt ligbad dat op negen verschillende plekken terecht kwam: op de bouwplaats, tussen de bureaus op kantoor, en zelfs tien verdiepingen hoog op een steiger. Telkens vulden we het bad op een andere manier; met zaagsel, badschuim en badeendjes, of met verf. 

Bekijk hieronder alle 9 nieuwe campagnebeelden:

Teamprestatie van binnenuit
Net als onze eerste campagne is ook deze nieuwe campagne een teamprestatie. Op de foto’s staan eigen collega’s van elke afdeling centraal – allemaal in dat bewuste bad. Iedereen droeg zijn steentje bij. Zelfs het vullen van het bad met verf werd een project op zich. (En nee, we hebben geen liters verf verspild, het bad was net onder de rand afgedekt met een plank – met hulp van een bouwkundig engineer en timmerman.)

Dit laat zien wie we zijn als familiebedrijf. Samenwerken zit in ons DNA. We doen het samen, met veel plezier en met trots. En dat gevoel willen we ook graag meegeven aan nieuwe mensen die bij ons komen werken.

1857

Een kijkje achter de schermen

Bouwmevrouwen op pad
Om het verhaal nog wat persoonlijker te maken, stuurden we ook onze Bouwmevrouwen met het bad op pad. Zij vroegen onze collega’s: ‘Wat betekent het warme bad-gevoel van Knaapen voor jou?’ De reacties waren eerlijk, grappig en soms zelfs ontroerend. Een beeld zegt meer dan duizend woorden, dus bekijk hier de video.

Trots op onze mensen
Vanaf vandaag zie je de campagne terug op onze werkbussen, bouwdoeken, billboards, social media – en natuurlijk op onze website

We zijn trots op deze campagne en vooral op onze collega’s die dit mogelijk hebben gemaakt. Speciale dank gaat uit naar de fotografen van Schellekens & Cleijsen, de Bouwmevrouwen Britt en Lynn, en vormgever Kapitein Koen

Volg ons om te zien wie binnenkort in ons warme bad stapt.